Column

EXPEDITIE KREUZBERG

Weinig dingen zijn leuker dan helemaal losgaan, toch? Op je favoriete muziek, tijdens het beoefenen van je favoriete sport of in je favoriete restaurant natuurlijk. Als marketeer gebeurt het je soms: je hebt een supergaaf idee, straalt van wild enthousiasme en bent klaar voor de uitrol van dit succesverhaal.

Maar dan komen de beren.

Ontoereikend budget, handjes tekort, onvoldoende inzichten in toekomstig return on investment en nog meer beren op de weg. Maar soms, heel soms, dan komt zo’n vrijzinnig idee van de grond.

En dan reis je naar Berlijn.

Wat begon als een geslaagde 1-aprilgrap (laten we dit ‘het idee in de week zetten’ noemen) wordt werkelijkheid: van donderdag 16 tot en met 19 november reizen twee teams in opdracht van Bistrobar Berlin naar de meest eigenzinnige wijk van de Duitse metropool.

Expeditie Kreuzberg.

Gewapend met twee camera’s, een envelop met opdrachten en wat zakgeld strijden twee Nijmeegse teams in de geest van Expeditie Robinson, Peking Express en Wie is de mol? tegen het decor van illustere straatbeelden, gerenommeerde restaurants, creatieve chefs en Berlijn’s gaafste plekjes.

Ik ben trots op Bistrobar Berlin dat in marketingtermen haar branding naar de next level brengt met dit doldwaze idee. Ditmaal geen (Berliner) beren op de weg.